lunes, 30 de diciembre de 2019

2019 - SAMPA / STADI


Letra y música: Caetano Veloso
Versión en finlandés: Banda Maria Gasolina



Jotakin tapahtuu taas mun sisällä
kun tän risteyksen yli mä saan kävellä
muistan kuin ihmettelin kun tänne tulin
harmaiden kulmies betonirunoutta
en tajunnut sun naistesi arkisuloutta

ei paikalliset rokkaritkaan voineet selittää
tää risteys mun täytyi ihan itse ylittää
ja jotakin tapahtui mun sisällä
Kun tään risteyksen yli mä sain kävellä

kasvokkain sua katsoin mutten ollut siellä
oli kaikki rumaa mun tiellä, enkä mä kiellä
kuin narkissos peilii etsin järven veessä
mieleni kauhistui kaiken sen uuden eessä
biisit soi toisin tässä uudes yhtyeessä

aluksi sun kanssas oli tosi vaikeaa
mut vaik unesta oisi tullut, otteen susta saa
pian uskoa todeksi voihan
vastakohdan vastakohdan vastakohdan

kurjat asuntoloissa, leipäjonoissa
kova raha joka tuhoo kaiken paikoissa joissa
oli jotain kaunista nyt vain taivas savuaa
mut tuhkista nousee aina uutta runoutta
kaupunkiviljelyt, ja kaikkee muuta uutta

erilaisten ikeittensä alta ponnistavan kuulen
uuden afrikkalaisuuden kasvattavan täällä juuren
taas uudet hipit sun kaduillas hengata saa
ja ne voivat keksiä ihan mitä huvittaa









2019 – MARIA GASOLINA
4:40
Álbum “Jäähyväiset”
Live recording of the final show at Kulttuuritehdas Korjaamo on 1 March 2019.
Gasolina Records LP MG-20, B.5. [Finlandia]





No hay comentarios:

Publicar un comentario